درمان التهاب تاندون به وسیله طب سوزنی

تاندونیت یا التهاب مفصل مجموعه ای از التهاب های بافت فیبر ای است که عضله را به یک استخوان متصل می کند.. از علائم التهاب مفصل می‌توان به حساسیت به درد در مفاصل  به خصوص در هنگام حرکت مفصل

التهاب مفصل چیست و چطور به وجود می‌آید؟

تاندونیت یا التهاب مفصل مجموعه ای از التهاب‌های بافت فیبری است که عضله را به یک استخوان متصل می‌کند..

از علائم این بیماری می‌توان به حساسیت به درد در مفاصل به خصوص در هنگام حرکت مفصل، تورم احتمالی در منطقه و در برخی موارد به بی حسی و سوزن سوزن شدن اشاره کرد. مفاصلی که اغلب تحت تأثیر قرار دارند، عبارتند از شانه، آرنج (آرنج تنیس)، مچ دست / پاشنه (تاندونیت آشیل).

 

علل تورم مفصل

افزایش مایع درون مفصل میتواند به علل مختلفی ایجاد شود که مهمترین آنها عبارتند از
  • خونریزی درون مفصل به علت شکستگی استخوان، پارگی رباط، منیسک و یا بافت سینوویوم و یا بدنبال ضربه مختصر به مفصل فردی کههموفیلی دارد. خونریزی درون مفصل را همارتروز Hemarthrosis میگویند
  • ترشح بیشتر مایع مفصلی بدنبال کشیدگی و آسیب بافت سینوویال مانند آنچه در پارگی های منیسک زانو دیده میشود
  • تومورهای بافت سینوویال و بدنبال آن ترشح بیشتر مایع مفصلی
  • التهاب بافت سینوویال و ترشح بیشتر مایع مفصلی. به هر علتی که مفصل دچار آرتریت شود بافت سینوویال میتواند ملتهب شده و مایع بیشتری را ترشح کند.

 

آیا می‌توان طب سوزنی را برای در التهاب مفصل پیشنهاد کرد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که به طور کلی، طب سوزنی می‌تواند برای کاهش درد التهاب مفصل و افزایش گردش خون به داخل / اطراف تاندون مفید باشد.

تاندونیت مرتبط با اعمال حرکتی است که ممکن است از عوامل متعدد و مختلفی به وجود آمده باشد.

طب سوزنی نمی‌تواند تمام عوامل را کنترل و درمان کند، اما می‌تواند مفید واقع شود، و هرچه بیشتر انرژی مثبت به نیروی حرکتی وارد شود، بهتر است.

ایا طب سوزنی تاندونیت را درمان می‌کند؟

طب سوزنی به طور گسترده برای شرایط مزمن و برای انواع درد ها استفاده می‌شود.

تقریبا 3 میلیون نفر در ایالات متحده هر سال طب سوزنی دریافت می‌کنند و “درد مزمن” شایع ترین علت مراجعه به پزشک جهت انجام طب سوزنی است

تحقیقات بسیار کمی در مورد طب سوزنی برای التهاب مفصل وجود دارد ولی به عنوان مثال برای عارضه‌ی شانه ی منجمد، تمرینات بدنی همراه با طب سوزنی پاسخگویی بهتری دارد.

دیدگاه خود را بنویسید